محمد عنبرسوز/
سریال «افعی تهران» مهمترین و پرمخاطبترین مجموعه شبکه عنوان نمایش خانگی در هفتههای اخیر بهشمار میرود که به واسطه قصه متفاوت و البته حواشی پیرامونش به محلی برای بحث و تبادل نظر در میان دوستداران سریالهای ایرانی تبدیل شده است. درباره این مجموعه و کیفیت هنری حواشی آن، با آرش
فهیم، منتقد سینما گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید.بهطور کلی، کیفیت و ساختار سریال «افعی تهران» را چطور ارزیابی میکنید؟سریال «افعی تهران» شروع خوب، گرم، متفاوت و تازهای داشت؛ ماجرای یک قتل سریالی که این بار به جای پلیس، یک سینماگر دنبالکننده آن است و قصد دارد فیلمی درباره آن بسازد و در ادامه مشخص میشود خود این سینماگر، دچار بحرانهای روانی است و... . این یک موضوع بکر و خاص به نظر میرسید. درواقع، «افعی تهران» با این داستان، تلفیقی از ژانر جنایی و زیر ژانر روانشناختی پیش روی مخاطب قرار گرفت که البته سویه رمانتیک هم در آن جریان دارد؛ اما هر چه جلوتر آمدیم، روند این سریال هم خستهتر شد؛ به طوری که طی دو، سه قسمت اخیر، ماجراهایی دائم تکرار میشوند. مثل قطع و ادامه فیلمبرداری در فیلم، رفت و آمد آرمان بیانی به مطب، مشاوره و روابط بیانی با پسرش و... . همچنین نقشآفرینی بازیگرهای این مجموعه متوسط ارزیابی میشود. پیمان معادی ابتدا متفاوت از بازیهای قبلیاش به نظر میرسید؛ اما بازی او در طول سریال، تکراری و یکنواخت است و فراز و نشیب ندارد. «افعی تهران» به بازنمایی سبک زندگی غربی و لاکچری میپردازد و نشانهای از زیست بومی و ایرانی ندارد. عجیب اینکه موسیقی متن این سریال، خارجی است و از ترانههایی به زبان انگلیسی استفاده شده است. یعنی حتی در زمینه موسیقی متن هم تلاش شده رنگ و لعاب سریال تا نگاهی به پرفروش ترین فیلم های سال...
ما را در سایت نگاهی به پرفروش ترین فیلم های سال دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : arashfahim بازدید : 2 تاريخ : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ساعت: 12:46